3 martie 2016

Masini inmatriculate in Bulgaria care circula in Romania

 



Imi place ca statul roman e mai interesant de cati caini are un cioban sau cand scoate oile la pascut decat de problema cu tentativele de soferi care conduc masini inmatriculate in Bulgaria.
Cine e interesat poate sa citeasca legea inamtricularii autoturismelor: https://www.pdc.ro/codul-rutier/capitolul-ii-vehiculele-inmatricularea-inregistrarea-si-radierea-vehiculelor-31
Personal voi enunta doar realitatea. Posesorii de masini inmatriculate in Bulgaria, sau cel putin 80% din ei au urmatoarea situatie:
  1. de obicei nu au RCA la masinile respective
  2. nu au ITP
  3. au un RCA care nu ajuta cu nimic in cazul in care acesti soferi fac accident
  4. circula fara permis de conducere 
  5. nu au cunostintele necesare si blocheaza traficul, intersectiile, parcarile, strazile etc.
  6. comit ilegalitati in trafic fara sa si le asume (mai pe romaneste: comit o infractiune si fug)
  7. au numere care nu coincid cu soferul autoturismului; de exemplu P1430AK e condus de Mario dar de fapt este inmatriculat de un cetatean de nationalitate bulgara, fara nici o sansa de a putea lua legatura cu el
  8. majoritatea posesorilor de astfel de masini sunt rromi analfabeti 
  9. conduc masini foarte vechi si uzate, un adevarat pericol in trafic
Eu zic ca sunt destule motive pentru interzicerea punerii in circulatie oriunde in Romania a masinilor inmatriculate in Bulgaria (sau macar limitarea la 30 de zile).

UPDATE: am fost informat in legatura cu asigurarea acestor masini de care am mentionat mai sus, spunandu-mi ca exista o lista undeva pe internet cu anumite firme de asigurari care lucreaza cu firmele din Bulgaria, insa nu mi-a putut garanta ca ai aceleasi beneficii precum o asigurare din Romania.
De asemenea am uitat sa mentionez ca am scris acest articol in urma unui incident izolat.
UPDATE: A nu se intelege ca sunt de acord cu plata timbrului de mediu!