20 iunie 2015

Alegerea unui liceu. La ce liceu sa merg?


Avand in vedere perioada in care ne aflam, m-am gandit ca ar fi o idee buna sa aduc un aport la dezvoltarea noii generatii. Daca acestea vor tine cont de parerea mea nu cred ca le va prinde rau.
Vorbim de liceu, de alegerea lui, de ce se face in el, de "cei mai frumosi 4 ani" etc.
In momentul in care alegi un liceu,nu te gandesti ca la alegerea unei facultati deoarece inca nu ai experimentat multe dintre domeniile prospere (aici nu ma refer doar la bani , ci la dezvoltarea individului in special). Asa ca, te gandesti care e mai aproape de casa deoarece acel drum trebuie parcurs aproape zilnic timp de 4 ani, te gandesti la colegi sau cunostinte "unde se duce X/Y", te gandesti la media de intrare, la ce se face in acel liceu etc.
Nu voi face un top al liceelor dupa medie, deoarece asta puteti gasii si pe google, iar o medie mare nu face un liceu bun, este doar de aparenta.
Deci va voi spune ce recomand eu la alegerea unui liceu:
- cautati sa nu faceti mult pe drum (in jur de 30min ar fi perfect);
- cautati sa nu mergeti intr-un liceu unde nu se invata, pentru ca in viitor aveti un examen de "important" de dat;
 - interesativa despre activitatile extra-scolare din acel liceu;
- ar fi frumos sa mergeti cu colegi/prieteni in acel liceu pentru a va acomoda mai repede cu locul;
- nu va luati doar dupa media de admitere, media nu face liceul, cautati pe net, mergeti la liceul respectiv, vorbiti cu profesori s.a;
- puneti optiunile cu cap! daca aveti o medie de 8 nu puneti licee la care media de intrare este 9;
- documentati-va despre materiile pe care le parcurgeti in acesti 4 ani!
Daca nu faceti aceste lucriri este posibil sa aveti dezamagiri. Eu nu prea am tinut cont de ele si am ajuns in acei 4ani sa fac aproape 1 ora pe drum, sa intru un liceu fara sala de sport (in timp ce in generala era imensa) etc.
Iata o lista cu liceele din Bucuresti pe care le consider eu bune, indiferent de medie (evident ca nu voi scrie numele complet): Sava, Madgearu, Viteazu, Cosbuc, Basarab, Creanga, Kretulescu, Eminescu, C.A Rosetti, Bolintineanu, Xenopol, Barbu, Lazar. 
Aceasta este o lista subiectiva din ce am vorbit cu diferiti elevi si din ce am vazut. Stiu ca multi vor sarii in sus "de ce nu iti place liceul meu?". Este parerea mea si daca doriti tineti cont de ea , daca nu , nu! :)
Bafta la admitere!

*Aceasta postare este pentru elevii interesati si constiinciosi care doresc sa faca ceva in liceele unde se duc.