15 decembrie 2014

Ce am invatat in trei luni la "Universitatea Politehnica Bucuresti"


 

Se spune ca nu afli ce se ascunde in spatele unor ziduri pana nu treci de ele. Eu am trecut si as vrea sa va dezvalui primele impresii despre aceasta facultate dupa trei luni de prezenta 90%.
Nu voi face referire la aspectul interior/dotari/laboratoare deoarece daca ar fi un criteriu esential peste 50% dintre facultatile de stat ar trebui daramate. Iata primele impresie:
- majoritatea profesorilor nu au nici o "treaba" cu pedagogia, in sensul ca la capitolul predare sunt total "restanti";
- in primii doi ani faci tot felul de materii cretine precum geometrie descriptiva, chimie, comunicare politica, informatica(nu este TIC), matematica etc.(cretine pentru ca nu au nici o legatura cu domeniul ales al facultatii: exemeplu inginerie economica in cazul meu);
- prea multe minciuni vandute pe gratis...cea mai mare pe care am auzit-o: "anul la taxa ajunge la 9000lei";
- am auzit cuvantul "restanta" mai des decat am auzit "BAC" in clasa a 12-a;
- este facultatea celor care nu au altceva mai bun de facut decat sa se plimbe pe acolo. Pentru cine nu a inteles exista o explicatie: esti prezent dar nu inveti , mergi cu restante pana in anul patru si treci din mila; nu esti prezent dar inveti, nu ajungi in anul patru;
- unii profesori lasa restanta in permanenta pana in anul patru. Singura explicatie pe care am gasit-o sunt banii, nu va ganditi la celebra spaga romaneasca ci la faptul ca daca nu promovezi restanta, urmatoarea data cand 'incerci' platesti;
- daca lipsesti la un labotaror, acesta trebuie recuperat chiar daca nu inveti nimic care te-ar putea ajuta intr-o viitoare cariera..
Acestea sunt doar cateva impresii despre "cea mai buna" facultate din Bucuresti. Am incercat sa explic celebra vorba din popor: "multi intra, putin o termina", nu este caracterizata de "greutatea didactica" ci de aerul de prostie cu care este inconjurata..